Menu Sluiten

Overzicht systeem beoordelingen

Op deze pagina vindt u een overzicht van de beoordelingen van de verschillende systemen. De beoordelingen worden door ons gecontroleerd op inhoud en er wordt gekeken of de afzender klopt, maar worden desgewenst anoniem geplaatst. Middels deze pagina willen wij de ervaringen van klanten met de verschillende systemen breder delen. Wilt u ook een bijdrage leveren? Vul dan zelf het beoordelingsformulier in.

Filter
1 - 5
Beoordeling voor Circle Software
2.8/5
Verseon: In de basis op orde
Na een moeizame start is Verseon uiteindelijk goed geïmplementeerd en hebben wij Verseon nu zo’n 5 jaar in gebruik. Verseon wordt vanuit de doos niet als erg gebruikersvriendelijk ervaren door de meeste medewerkers. Dit kwam met name door de drukke schermen die niet echt intuïtief waren. (Veel velden, knoppen en lange pagina’s waardoor niet alles in 1 keer zichtbaar was) Om de implementatie van Verseon te laten slagen is een goede gebruikerstraining / nazorg een vereiste! Hier is middels handleidingen en filmpjes veel effort ingestoken. Door het systeem echter veel te gebruiken en gewoon goed te kijken en na te denken waar je mee bezig bent werkt het systeem in de basis prima. Door middel van outlook achtige structuur kunnen de basisfuncties van dit zaaksysteem goed worden ingezet. Er zijn voldoende zoekingangen waardoor documenten redelijk eenvoudig terug te vinden zijn. Zaken en klantcontacten registreren zijn, als je het systeem eenmaal kent, redelijk snel te voltooien. Door een koppeling met de documentcreatietool iWriter kunnen nieuwe documenten snel worden gegenereerd. Middels een koppeling met Kofax als scanfunctionaliteit kunnen documenten als nieuwe zaak worden opgevoerd of aan bestaande zaken worden toegevoegd. Een echte geautomatiseerde workflowfunctionaliteit zit er helaas niet in. Omdat de core van het systeem gedateerd is heeft de aanpasbaarheid echter wel te kampen met beperkingen. Als je het systeem eenmaal door hebt, wat wel de nodige instructie en gebruiksuren vereist, voldoet Verseon in de basis aan alle vereisten die een goed zaaksysteem behoort te bieden.
Systeem:
Verseon
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
Gemeente Katwijk
Functionaliteit :
4
Interoperabiliteit :
2
Usability :
3
Dienstverlening :
4
Innovativiteit :
1
Beoordeling voor Circle Software
4.2/5
Zaakgericht werken op een gebruiksvriendelijke manier

In 2017 zijn wij gestart met de inrichting / implementatie van zaakgericht werken in de Gemeente Breda met daaraan gekoppeld het zaaksysteem Djuma. Inmiddels zijn wij live met de Klant Contact Module waarin klantvragen van burgers / bedrijven worden geregistreerd en daar waar noodzakelijk terugbelverzoeken aan worden gekoppeld voor een medewerker in de organisatie. Verder zijn wij live met zaaktypen die worden afgehandeld in Djuma en dit aantal wordt steeds groter. Daarnaast zijn wij druk bezig om de koppeling met Suite voor Sociaal Domein (ZDMS) op korte termijn te implementeren en lopen er ook trajecten om koppelingen te realseren met Powerbrowser (Genetics) en E-Burgerzaken (PINK) op basis van ZDMS. Djuma is een relatief nieuw product en dat is soms merkbaar. Niet alle functionaliteiten zijn “volwassen”. Het gebruik van Djuma heeft zo zijn voordelen (cloudoplossing, standaardisatie en minimaal technisch beheer) maar ook nadelen (oplossingen passen niet altijd bij de wensen van eindgebruikers) Iedere 3 weken wordt er door Djuma een nieuwe release uitgebracht waarin ook wensen zijn verwerkt die besproken/ geprioriteerd zijn in kwartaalsessies met de gebruikers.

Systeem:
Djuma
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
Gemeente Breda
Functionaliteit :
4
Interoperabiliteit :
4
Usability :
5
Dienstverlening :
4
Innovativiteit :
4
Beoordeling voor Verseon
2.4/5
Eigenlijk zo slecht nog niet!

Verseon een systeem om zaakgericht te werken, documenten en processen te digitaliseren en klantcontacten te registreren. Om dit vervolgens op te slaan in het digitale archief. Het is al een wat ouder systeem en daarom zijn de “looks” niet fraai, het scherm is vrij druk en er ontbreekt een tijdlijn. Iets wat de nieuwe zaaksystemen wel hebben. Maar toch is dit echt niet slecht. Als gebruikers goede uitleg en ondersteuning krijgen is het eigenlijk een heel fijn systeem. Er zijn uitgebreide manieren om te zoeken. Er is een mogelijkheid om in bulk documenten in een zaak te zetten, waardoor je maar 1x een handeling hoeft te doen ipv bijvoorbeeld 50x. Nadeel voor veel gebruikers is dat er geen workflow inzit, je moet als gebruiker dus zelf blijven denken of je alle (afgesproken stappen / documenten) hebt toegevoegd. Omdat functioneel beheer zelf ook functies via een tabblad kan toevoegen, is het systeem “persoonlijker” te maken en functioneler voor bepaalde processen. Ook is het mogelijk om te mailen vanuit de zaak, of documenten te genereren. Documenten genereren kan ook via een eigen document generatie zoals bijvoorbeeld Xential.

Systeem:
Verseon
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
anoniem
Functionaliteit :
4
Interoperabiliteit :
1
Usability :
2
Dienstverlening :
4
Innovativiteit :
1
Beoordeling voor Mozard
4.8/5
Bijna volledig zaakgericht? Het kan!

In 2013 de keuze gemaakt om over te stappen van een grote softwareleverancier naar het toen veel kleinere Mozard. Een aanbieder van een all-in-one zaaksysteem. Ondanks de negatieve berichten over all-in-one pakketten kan ik zeggen dat wij tevreden zijn. Inmiddels werkt de gehele organisatie digitaal met Mozard. Dit geldt ook voor de volgende processen die toch vaak in aparte dure applicaties worden behandeld. 1. Alle Wabo-processen. Hierbij valt op te merken dat ook alle bouw- en wabodossiers zijn gescand en opgenomen zijn. 2. KCC 3. Onderdeel website inclusief webformulieren. 4. Gevonden- en verloren voorwerpen 5. Het bestuurlijk proces 6. Contractenadministratie. Ons zaaksysteem is onder andere gekoppeld met OLO, SmartDocuments, Kofax, DigiD, de BRP en PDF’en. Een groot pluspunt ten opzichte van andere zaaksystemen is de objectregistratie. Al met al is Mozard een zeer compleet en gebruikersvriendelijk systeem

Systeem:
Mozard
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
Anoniem
Functionaliteit :
5
Interoperabiliteit :
4
Usability :
5
Dienstverlening :
5
Innovativiteit :
5
Beoordeling voor Mozard
4.8/5
Mozard maakt zaakgericht werken eenvoudig.

Mozard wordt in verschillende lagen van de organisatie naar tevredenheid gebruikt. Het systeem is goed toegankelijk en de ondersteuning vanuit Mozard is bijzonder klantvriendelijk.

Systeem:
Digitaal en zaakgericht werken
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
HVC Groep (vuilverwerkingsbedrijf)
Functionaliteit :
5
Interoperabiliteit :
4
Usability :
5
Dienstverlening :
5
Innovativiteit :
5
Beoordeling voor Zaaksysteem.nl
2.8/5
Leuke smoeltje, met soms slechte adem

Eerste indruk is goed, ziet er nog steeds fris en overzichtelijk uit. Functioneel kan het nagenoeg alles. In tegenstelling wat leverancier zegt is minimale opleiding voldoende om van start te gaan. Als je er een langere tijd mee werkt moet je het gebruiks gemak toch wat naar beneden bijstellen. Diverse onderdelen worden dan onlogisch ervaren. Enkele voorbeelden Persoon ophalen voor nw registratie, bij zaakraadpleging is alleen achternaam zichtbaar. Tja wie is nu eigen. Documentgeneratie is verre van ideaal, ze blinken er niet in uit. Zaaktypes zijn snel in te richten. Inzicht medewerker en wie heeft deze rol is lastig ( wordt in 2019 wel een digid audit dingetje). Gedrag leverancier muv consultants, tikje arrogant en soms moeilijk te overtuigen dat de wereld er soms wat anders uit ziet. Onvoldoende oog voor nazorg begeleiding voor succesvolle implelementatie na gunning, volgens bestek. Voor verbeteringen passen ze de oncharmante crowdfunding toe. Innovatiekosten moet je mi in de vaste jaarkosten opnemen. Ondanks de verbeterpunten ook volgens de gebruiker een goed boven gemiddelde applicatie.

Systeem:
Zaaksysteem.nl
Publicatienaam (naam+organisatie of anoniem):
Hardenberg
Functionaliteit :
4
Interoperabiliteit :
2
Usability :
4
Dienstverlening :
2
Innovativiteit :
2